Articole noi

6/recent/ticker-posts

[Recenzie] Un apartament la Paris - Guillaume Musso

Bună, tuturor!
Astăzi revin pe blog cu un nou articol despre una din cărÈ›ile mele preferate. 

Despre autor:
Guillaume Musso este unul dintre cei mai populari scriitori francezi contemporani. Romanele lui au fost publicate Ã®n peste 30 de È›Äƒri È™i s-au vândut Ã®n peste 5 milioane de exemplare.


S-a născut la Antibes în 1974 È™i a studiat È™tiinÈ›e economice. Mama lui, bibliotecara, i-a cultivat gustul pentru literature, hrănind-ul cu “Proust la biberon”.  La 19 ani, Musso a plecat în Statele Unite ale Americii È™i s-a îndrăgostit de New York.
S-a întors în Franța plin de idei pentru romanele sale. La 24 de ani, a suferit un accident grav de mașînă care l-a făcut să reflecteze la sensul vieții și la posibilitatea că ea să se sfârșească pe neașteptate.
Poveste:
 Dintr-o întâmplare inexplicabilă, Madeleine È™i Gaspard au închiriat acelaÈ™i apartament în Paris. Madeleine lucrase în brigada criminalistică din Manchester, apoi la New York. Locuiese È™i la Paris o vreme, iar aici se întorcea de fiecare dată când simÈ›ea nevoia să își oblojească rănile. Gaspard, un scriitor în căutarea inspiraÈ›iei, obiÈ™nuia să petreacă anual o lună în capitala FranÈ›ei pentru a scrie o nouă piesă de teatru.
"Cine sunteti dumneavoastra si ce cautati la mine in casa?", intreaba o voce misterioasa. "Exact aceeasi intrebare voiam sa va pun si eu", i se raspunde cu furie. 
Al treilea personaj principal al romanului este chiar apartamentul din arondismentul 6 în care s-au întâlnit Madeleine și Gaspard. Clădirea se află pe aleea Jeanne-Hébuterne, o fundătură închisă cu o poartă metalică situată chiar în fața restaurantului Chez Dumonet. Din exterior, e un cub din beton armat care iese în evidență doar prin cărămizile roșii și negre cu aspect de tablă de șah. Se întinde pe trei niveluri, iar în centrul ei vibrează o insulă de vegetație. Acest spațiu care i-a aparținut celebrului pictor Sean Lorenz este de-a dreptul seducător.

Ce mi-a plăcut:
Un apartament la Paris este o carte pe care greu am lăsat-o din mâna. IniÈ›ial am crezut că este că orice alt român de dragoste, dar pe parcusul cărÈ›ii, mi-am dat seama că de fapt este un român poliÈ›ist ce are încorporat atât de bine un criminal în serie de existenÈ›a căruia nimeni nu È™tie.
"O reusita totala. O carte a maturitatii si a cutezantei."- RTL
Pe parcusul cărții, îmi place cum personajele sunt conturate, cum Gaspard și Madeline cooperează împreună și împărtășesc informațiile unul altuia în încercarea de a rezolva misterul dispariției fiului lui Lorenzo.
"Un autor care nu face compromisuri, inteligent ca o vulpe, Guillaume Musso ramane cel mai uluitor romancier francez contemporan." - Le Parisien  
Am adăugat cartea pe lista mea de favorite și aș reciti-o de cel puțin două-trei ori.
Cartea o găseÈ™ti È™i aici:  

Xoxo,
Ana
Reactions

Trimiteți un comentariu

9 Comentarii

  1. Desi sunt fan al romanelor de dragoste, zic ca ar merge uneori si ceva politist.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu sunt neapărat fana romanelor de dragoste, dar daca spui ca nu e chiar asa, poate ii voi da o sansa! O sa o trec pe lista!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma interesează și pe mine cartea. 😊 Am sa o iau pe viitor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am citit cartea si mi-a palcut tare mult! Chiar a fost pe gustul meu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am cateva carti citite de la Guillaume Musso si imi place mult stilul lui. Am s-o caut si pe aceasta

    RăspundețiȘtergere
  6. O am si eu pe wishlist. Mi se pare tare interesanta cartea si recenzia ta.

    RăspundețiȘtergere
  7. Desi efectiv nu suport limba franceza, sunt autori francezi buni care ma fac sa imi placa sa citesc cuvintele lor ciudate cu accentul lor ciudat... El pare a fi unul din ei.

    RăspundețiȘtergere
  8. Anul acesta vreau sa citesc si eu cartile lui.

    RăspundețiȘtergere

Ad Code

Responsive Advertisement